Hvorfor PR er en drivkraft for økonomisk vækst

Erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere begår deres pr-ressourcer (1) gøre noget ved opførsel af dem vigtige uden for publikum der mest påvirker deres drift, (2) at skabe slags eksterne interessenter adfærd ændring, der fører direkte til opfyldelsen af deres ledelsesmæssige mål, og (3) gøre det ved at overtale de centrale udenfor folk til deres tankegang ved at hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader deres afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes – stærkt øge chancerne for succes for deres drift.
Således fodring motoren i deres egen økonomiske vækst og for nationen som helhed.
Men i virkeligheden, det tager mere end gode hensigter for enhver manager til at ændre individuelle opfattelse fører til ændret adfærd, noget af dyb betydning for alle virksomheder, non-profit og foreningen ledere.
Hvad de behøver, er en simpel PR blueprint, der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd forsikrer, at organisationens pr indsats forbliver skarpt fokuserede.
For eksempel, en plan som dette: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
På måde, kan de samme forretninger, non-profit og foreningen ledere se resultater, såsom nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; kunder at foretage gentagne køb; udsigterne begynder at arbejde med dem; medlemskab programmer på fremmarch; kapital givere eller angive kilder ser deres måde, og selv hopper i showroom besøg.
Men hvordan disse ledere trække, at off former den virkelige udfordring.
Her er hvordan bedste af dem kan gøre det. De finde ud af, hvem blandt deres vigtigste eksterne publikum opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre virkeliggørelsen af deres mål. Derefter, de liste dem efter hvor alvorlig deres opførsel påvirker deres organisation.
Men netop hvordan opfatter de fleste medlemmer af nøglen uden for publikum deres organisation? Hvis budget til at betale for hvad kan være dyre professionelle undersøgelse advokat ikke er der, vil Ms. eller Mr. manager og hans eller hendes PR kolleger have til at overvåge disse opfattelser, selv. Faktisk, de bør være helt bekendt med opfattelse og adfærd.
At få at aktivitet undervejs: møde med medlemmer af det uden for publikum og stille spørgsmål som “Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” “Har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse?” Og hvis du er at manager, skal du være følsomme over for negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar. Og se omhyggeligt for falske antagelser, usandheder, misforståelser, unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Når du finder sådan, skal de korrigeres, da de uundgåeligt føre til negative adfærd.
Jobbet nu er at vælge den specifikke opfattelse skal ændres, så bliver din pr mål. Du vil naturligvis rette disse usandheder, unøjagtigheder, misforståelser eller falske antagelser.
En af de smertefulde aspekter af hele øvelsen er der et PR mål uden en strategi til at vise dig hvordan du kommer derhen, er som en tre-bønne salat uden bønner. Så, som du vælger en af tre strategier (specielt konstrueret til at oprette perception eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eller forstærke det,) du ønsker, er at sikre, at mål og dens strategi matcher hinanden. Du ønsker ikke at vælge “ændre eksisterende perception” når nuværende opfattelse er helt rigtige tyder på, at “styrke” strategi.
Øjeblikket er kommet, når du skal oprette en overbevisende budskab omhyggeligt konstrueret for at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som angivet af din pr mål.
Husk på at du altid kan kombinere din korrigerende besked med en anden nyheder meddelelse eller præsentation, der kan give det mere troværdighed af nedtoner det tilsyneladende behov for sådan en korrektion.
Beskedens indhold skal være overbevisende og klart om, hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Du skal naturligvis være sandfærdig og din holdning logisk forklaret og troværdigt, hvis det er til at holde opmærksomheden af medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning.
Nogle hentyder til kommunikation taktik nødvendig for at flytte din besked opmærksom på denne vigtige eksterne målgruppe, som “lastdyr”, fordi de skal bære din overbevisende nye tanker til øjne og ører af disse vigtige uden for mennesker.
Faktisk, vi har et bredt udvalg, fordi listen over taktik er lang. Det omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der findes scores og kravet om eneste valg er at kommunikation taktik du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom medlemmerne af dine vigtigste målgruppe.
Selvfølgelig, kan tingene altid fremskyndes ved at tilføje mere kommunikation taktik, og ved at øge deres frekvenser.
Det plejer være længe før dem omkring dig vil anmode om fremskridt. Men du vil allerede være hårdt arbejde remonitoring opfattelser blandt target publikum medlemmer til at teste effektiviteten af din kommunikation taktik. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, nu bliver du beady-eyed på udkig efter tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i din generelle retning.
Ja, udført på denne måde, pr naturligvis feed motoren af din økonomiske vækst og dermed for nationen som helhed.
Men holde øje med denne tilgang: overtale dine vigtigste udenfor publikum med de største indvirkning på organisationen til din tankegang. Derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab sejre.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1085 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *